Studentské práce
Transformace souřadnic ve spolupráci se Škoda Auto
Měření polohy souřadnic bodů na Zemi je problém geodetický. Následný převod naměřených veličin do roviny pak problém kartografický. Oba problémy vstupují do procesu zpracování a vyhodnocování polohy vozidla a její přesnosti v aplikacích asistenčních systémů (ADAS). S vývojem technických prostředků jsou nám k dispozici stále přesnější údaje a je zřejmé, že některá měření provedená v minulosti nebyla zcela věrohodná. Při zjišťování polohy bodů (či trajektorie pomocí bodů) na mapě je nutné mít na paměti, že jejich přesnost nikdy není absolutní a vlivem přírodních jevů dochází ke drobným změnám jejich vzájemné polohy v čase.
Nepřesnosti nastávají především při:
- měření samotném (jedná se především o nepřesnost měřící soustavy nebo různé fyzikální jevy, které do výsledné polohy vysílače a přijímače není možno započítat)
- převodu geodetických dat do roviny (při použití jakékoli kartografické metody lze zachovat pouze některé vlastnosti zobrazení – úhly (konformní zobrazení), délky v určitém směru (ekvidistantní zobrazení) nebo obsahy ploch (ekvivalentní zobrazení))
- transformaci různých kartografických děl (pro některé lokální mapy jsou zobrazení natolik složitá, že při jejich transformacích platí pouze omezené klíče)
- nepřesnosti vyplývající z použitých metod (jedná se o špatně lokalizovatelné chyby, např. nepřesně ležící elipsoid WGS-84 v těžišti Země)
Více na http://transformace.webst.fd.cvut.cz
Studie parkovacích systémů ve spolupráci se společnostmi Green Center a Designa
Projekt je ve fázi blízké odevzdání a proto jej ještě není možné zveřejnit
Standardizovaný popis železniční infrastruktury ve spolupráci s ČD Telematika
Standardizace popisu železniční infrastruktury je nástroj umožnující zavedení jednotného informačního základu mezi různými železničními subjekty. Jejím cílem je zásadně usnadnit proces komunikace mezi dopravními operátory, provozovateli dráhy a provozovateli drážní dopravy podílejících se na přepravním řetězci. Jednotný způsob popisu železniční infrastruktury je základem pro společnou datovou základnu všech uvedených subjektů a možnosti napojení např. na IS Integrovaného Záchranného Systému.
Více na http://popis-trati.fd.cvut.cz/
Návrh geoprostorové databáze ve spolupráci s DPP hl. m. Prahy
Popis práce se teprve připravuje
Návrh optimalizace jízdy tramvají typu 15T ve spolupráci s DPP hl. m. Prahy
Popis práce se teprve připravuje
Analýza nehodovosti v silniční síti ČR za podpory Policie ČR
Popis práce se teprve připravuje